måndag 10 maj 2010

The tårar

The tårar
Dom berättade att de brukade skvätta vatten i sina ansikten när de inte ville visa att de grät
När ensamheten hade blivit allt för stor
Jag kunde inte tro på mina egna ögon när jag skvätte vatten i dem för av just den anledningen
Men jag fick anta att jag inte var gjord för att gråta
Men när jag gjorde det så kände jag mig
Precis som när jag lyssnade på
Kent lutad mot en vägg i åttan
Jag var fetare då
Men nu är jag snyggare det vet jag alla fall
Men det säger ju inte så mycket mer
Om man inte orkar med mig som människa
Ibland hade jag hoppats på att få möta de där tappra typerna som skvätte vatten i sina egna ögon
Jag kände att jag nog hade en del gemensamt med dem som människor
Men när jag hade hittat spår av dem så var de döda eller redan en del av det stora hjulet
Så det fick bli tystnad och byggande av en mur men sen när jag
Genom nålens öga fick allt det där punkterat av en kvinna från norr
Hon sa fina ord om mig
Hyllande att jag funkade
Jag har potential
Till något mer än att bara vara just den där skumma grabben som skvätte vatten i sina ögon när han ville gråta
För att han inte orkade med mer
Tyngden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar