söndag 9 maj 2010

Tillbaka igen

Tillbaka igen
Jag röker en cigarett när jag vill glömma bort att jag är ensam
Som en full dåre på en fest sitter jag och ser alla andra omkring mig
De knullar
De hånglar
Inte för att jag är avundsjuk, även om jag är det
För jag förbannar mig själv mer en någon annan
För att det är mitt eget fel att jag är jag
Att jag inte vågar chansa
Eller ta risker
Även om jag vill
Jag vet fortfarande inte om
”I do not know about loneliness made me paranoid or if it just made me see more clearly then in a long time”
Den frågan är nog förlorad bakom moln av min egen rök
Jag är nog bara dålig på att sälja mig själv som jag är just nu
För när jag inte sover
När jag är vaken och drömmer
Så blir det lätt att jag tappar mig själv
I tomhet och ensamhet
För jag kan inte se mig själv
Som jag är nu
Rädd
Eller bara lite orolig
Inför min egen ensamhet
Även om jag vet att du väntar
Så vill jag ha någon annan
Om bara för stunden
Höra från läppar ord av
Känslor
Att jag drömmer är mer ett skydd
För jag får leva som jag är
Bara lite tystare nu
Så ljudet av folk på det
Stora nätet får vagga mig till sömns igen
Ensam eller vadå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar