tisdag 9 mars 2010

LOL, Kärlek.

LOL, Kärlek.
Jag flyr, famlar av och till mellan nu och detta ögonblick.
I väntan på stormen stillheten, jag strukturerar min sönderslagna symfoni. Sittande stilla, långa korridorer, och jag röker. Vid mina fötter en flicka som är en vision av mig själv, yngre och lite lättare men ändå lika vacker som jag önskade att min själ var.
Mitt hjärta hamrar, längtan hem bort till trygga tiders tro. Men borta finns allting mer, längre flyr jag från den första kärleksstunden, kalabalik ett ord som bara finns på turkiska och svenska summerar mina känslor. Till drömmar bakom en LCD-skärm, stora djup och sanna platser, för mig alla fall.
Min första kärlek blev min första oskuld, omtöcknad missbildad blir det perfekt mellan oss, det är ett väsen i våra minnen, ett ärr vi inte blir av med. Men för den delen är det rätt skönt att ta på, i mindre sanna stunder

1 kommentar: