måndag 8 mars 2010

Rosa granater

Rosa granater
Jag är glad att hon inte har Facebook.
För det som stod där skulle säker skrämma henne sönder och samman.
För det jag skriver är sanna ord, det är jag säger är inte falska.
De är bara sanningar körda genom ett rosévins färgar filter av kaniner, solsken och regnbågar.
Ett specialbygge av Stureplans bögar enbart för mig.
Jag är glad att hon inte läser mina texter, för att sorgen och det totala katastrofala kaoset skulle rämna halva hennes ekvator.
Allt som talas mellan oss är sant, men mina ord är bara falska sanningar, stämnings musik för stackarens tilltufsade öron.
För sanning är en sak och det jag tycker är en helt annan.
Kärlek är en del av det tror jag
Men intet jag skulle ta och fasta mig vid.

1 kommentar:

  1. Jag är mållös. Jag är vanligen väldigt kritisk och elak när jag utvärderar andras poesi. Men jag kan inte säga något sådant om dina verk.

    Det är vackert.

    SvaraRadera